torsdag 28 januari 2010

I can't let go of what's in front of me here

Tänkte slänga iväg ett inlägg innan jag ska sova, halv tre är klockan nu men det är ganska okej för att vara mig, upp sex ungefär och sen vidare till jobb i en minst sagt blåsig snöstorm. Snart helg, nu händer ASmcycket på en och samma gång, skönt att vara upptagen med något så tankarna far på annat håll.

Tänkte hylla Paramore i detta inlägget, för hur jääävla underbara dom är. Började lyssna på dom efter att jag sett dom på Hultan 2008, i ett litet tält, på en liten scen men dom öste på som fan. Grymt bra band. Både för öron och ögon, allt i ett.

Släppte ny skiva i slutet av 2009 och drog ut på turné, där även Sverige fanns med på listan men så fan heller att det var "nära". Stockholm, 50-60 mil iväg. Kevin frågade om jag inte skulle iväg till Danmark och kolla dom, OHJA och så bokade jag och Angelica vars en biljett. Peppade som galningar.

Kommer aaaaldrig glömma den dagen, vi två iväg till Malmö och sen Köpenhamn med våra ipods i öronen med senaste skivan(vad annars?!). Ölning på Hard Rock café, drinkar, en screaming orgazm, mängder av kisspauser och raggning på bartendrarna, från Angelicas sida då. Hon hittade sin Johnny Depp och jag tror jag hittade min Jakob Black, töntiga som vi är.

Visade sig att den ena bartendern också skulle iväg och se bandet. Vi stressade iväg iallafall när Angelie till slut kunnat slita sig, på första bästa buss och sen var vi framme prick 20 när det börja, har jag för mig.

Kön var ENORM, Angelie var full och jag var kissnödig som en gnu, men aningen för nykter för att kissa bland folk, dock inte hon, för hon sprang iväg nånstans. Iskallt var det men in kom vi och rusade in på killtoaletten och sen in till scenen, kom längst fram trots att vi var så sena. DOM VAR AWESOME. Awesomeness itself. Känslan när vi stod där och dom drog låt efter låt, inte blev det sämre av att hon är rysligt het heller inte.

Men allt som har en början har även ett slut och PLOPP körde dom sista låten och man stod där en liten stund efter och bara hoppades att dom skulle rusa ut för en sista låt men icke. DEN dagen var så jävla perfekt på alla sätt och vis, well, nästan. Jag är nöjd, helnöjd. Här kommer några youtubeklipp från spelningen då. Enjoy.







Punkt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar