måndag 4 januari 2010

En sista dag såhär innan jobbet drar igång igen


Alltså, idag har folk varit så himla trevliga mot mig, fattar ni hur glad jag blir av lite sånt där smått? Gosh, jag ler hela tiden ikväll. Men nog om det.

Varit på Kvesarum och åkt skridskor med pappa och syster idag, åkte där i fyra timmar, haha, men frös inte en enda gång. Det var asfint där ute och vi hade jätteroligt, faktiskt. Sen åkte vi hem och jag fick känna på hur det var söndag, jobbiga skitdag. Fast idag har ändå inte varit så dålig, alla har som sagt gjort min dag lite bättre än vad dagarna brukar.

Satt i bilen på väg till sjön dårå, tänkte att det var söndag, att jag borde vara hemma i min säng, känna mig värdelös och deprimerad som dom allra flesta söndagar brukar vara för min del, just för att jag vill tror jag. Ibland behöver man vara för ensam, tycka synd om sig själv för att det är skönt, även fast jag avskyr alla söndagarna ändå, men så tänkte jag om, varför ska jag vara nere varenda söndag? Jag kan faktiskt göra saker också, som det där tillexempel, hellre hänga med ut på isen än ligga i min säng och kolla på äckliga romantiska filmer och vara ledsen, bra va. Men jag tror det blir likadant nästa helg, men vi får se, ska försöka, det duger sägs det.

Nu borde jag sova, ska upp om.. fyra timmar, fint. Godnatt och sov gott mina små stjärnor.

Punkt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar