fredag 19 mars 2010

Ibland är jag som jag är ofta


Igår var världens sämsta dag och samtidigt en väldigt bra dag. Känns lite dubbelmoraliskt av mig att uttrycka mig sådär men det var precis så det var.

Varning för wall-of-text, den som orkar läsa får pris.

Allt började på bästa sätt, in till Malmö med Angelica, käkade pasta med kyckling och currysås, it was good. Sen shoppade jag lite grejer, hoodie, klänning, shorts, skinnjacka osv. Iväg till systemet och köpte tre öl och tre cider inför kvällen.

Tog bussen till Felicia och började förfesta. Blev sex tjejer som snackade bajs, kukar och tjockisar. Fin kväll. Tog bussen in till Bodoni, men där var fyra pers så vi stack till något annat ställe. Beställde in öl och shottar. No good för mitt konto. Sen till ett annat ställe och till sist drog vi till Bodoni, inte fler folk den gången men vi drog iallafall in och började öla och köpte världens äckligaste shott, smaka mint och var mörkgrön. BLÄH.

Angelica spydde, jag stod o spotta på toa. Men sen var vi fit for fight. När förbandet lirat klart så kom Early to bed upp och jag flippade som fan. Dom andra brudsen också och well, det var bara vi fyra som dansa o headbanga o höll på men attans vad roligt vi hade ändå.

Hittade en snubbe från något annat band som bjöd oss till någonting, minns-inte-vart-men-fick-lapp-om-det och vi började spela biljard. Omg vad jag fuskade, med hjälp av Angelie. Jag var svinfull vid det laget. Vinglade, hoppade upp som en valross på biljardbordet och låg på rygg, men inte gick det bättre för det, konstigt va?

Puttade ner massa massa bollar för hand när han kolla bort, men jag tror han märkte att jag fuskade ändå. Gissa vad! HAN VANN ändå. Sucks. Minns att mina ögon verkligen inte kunde fokusera, inte min kropp eller händer heller. Usch.

Nu till det som fick kvällen till den sämsta nånsin. Tog tåget till Höör, vi lade oss i varsen stolrad, däckade och sen av och iväg med Angelicas mamma, kom hem, letade efter mobilen, MEN OJ, tror ni inte jag gjort av med den.

Tror jag är för nojjig. Hade den i min jeansficka hela tiden. Bad Angelica ringa den hela tiden så jag visste var jag hade den. HELA tiden. Men den var kvar, alltid. BANG, där fick jag. Ringde, nån ringde upp från den. Hej, konduktören i luren tror jag, sa nåt om att jag fick hämta den i Malmö på hittegods. Ringde idag, men tror ni den är där? NEJ. Så jag vet inte om den bara inte hunnit dit eller om nån bara lurade mig, så jag spärra kortet iallafall.

Så imorgon får bli en ringringdag när jag slutat jobbet. NU ska jag sova. Bläh.

Punkt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar