måndag 1 mars 2010

All the single ladies


Min tvilling, lika?

OKEJ, min kära helg dårå.

Lördag börjar vi med. Emma kom och hämtade upp mig vid sex, sen hem till henne och åt lite smått och började dricka vinet och ölen och lite captain morgan o någon annan shotttjohejsan. Sjöng singstar och dansade sen gick vi till bussen. Vidare till Banken, där vi hade skitroligt. "Can I have a straw?" frågade Emma bartendern, på engelska(?!) just bara för vi skulle sugröra upp våra stora starkar. Fint vare åtminstone. Dansade och grejer.

Sen drog vi till pastavagnen o handlade pasta med kyckling o currysås, Guds gåva till mig, eller nåja, Pastavagnens gåva till mig. Sen vidare på bussen, "två barn till Hörby" och Emma stod där med min pasta innanför jackan.

Somnade båda två, vaknar av att Emma petar på mig och säger "men vi är ju på väg till Malmö". Jag tänker mest att hon är nyss-vaken-förvirrad och tittar ut, ser någon Coop-affär o funderar, "HMMM, det finns ingen Coop-affär mellan Kristianstad och Hörby. HUR MYCKET ÄR KLOCKAN?!". Och jo, visst fan har vi sovit oss förbi Hörby som faktiskt ska vara sista stoppet och där brukar alltid busschaffisen kolla så alla hoppat av, men nejdå, hon bor i Malmö o tar bussen dit. TACK.

Så vi åker till Malmö, är framme runt halv fyra. Får hoppa på en buss till Lund, därifrån går vi till stationen och frågar ungefär alla taxibilar om dom vill köra för sjutti kronor till Nöbbelöv, men nej det var visst för lite men det var det enda vi hade ute. Till slut hittar vi en som slutar jobba och vill köra till Nöbbelöv för sjuttio kronor. Kommer dit vid halv fem-fem och sover hos Emmas syster. På morgonen vid halv tolv åker vi in till Lund och tar bussen hem.

Så, vi började åka klockan två på natten och är hemma ett dagen efter, känns bra. Vi var så himla irriterade men hade ändå så himla roligt, men pengarna och tiden, FYFAN. Sucks. Ibland blir det väl så dock.

Kul helg åtminstone. NU ska jag äta mat och sådär. Ni får ha det bra osv.

Du är så jävla död för mig nu. Och det var sista gången jag sa sådär. Sista gången jag gick på lögner från ett äckligt as som kan ta sig i rumpan o försvinna från mitt liv, för tredje gången. Tredje och sista gången. Hejdå.

Punkt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar